Thursday, May 15, 2008

Formula tahun 2008

Calendar tahun 2008 ni… aku pun plan nak full kan dengan xtvt ….Sebelum ni aku pakai konsep pokok buluh cina dan konsep kura2….tapi bagi tahun 2008 ; konsep asas tu still lagi pakai tetapi…kura2 tu aku nak letak enjin turbo kat belakang dia…pokok buluh cine tu tak tahu lagi nk wat cammane nanti dolu..

Formula Year 2008

( konsep asas ) + (Creative + innovative) = hasil/result
thus; kura2 + enjin turbo = productive/full swing

Hence, dengan mengguna kan theory yg baru ini utk tahun 2008 semoga ianya akan menghasil output yg optimum utk segala kemajuan rohani dan jasmani/cita/hobi/pembanggunan modal insan/fizikal pada diri aku.

Dulu aku pakai konsep kure2..slow tapi jalan.. sambung belajar amik PJJ buat slow2 sampai 5 tahun baru habis eheh..beli rumah perapkan bayar sket..skarng ni for the next 5 year plan ni kena aggressive sket sbb akar pokok buluh cine tu dah nampak kukuh sket..huhu..

Smlm aku ada terbaca buku kat borders pasal Donald trump and Robert T.kiyosaki;
Dia kata cara paling cepat untuk memajukan apa2 pun bidang yg di ingin di ceburi ialah dengan cara mewujudkan “environment” suasana sekeliling..

Contoh :-

Kalu nak tingkatkan agama : berkawan dgn org pg masjid2..join ceramah2 agama
Kalau minat duit : join club2 investment, stock, property,berkawan denagn org yg positive pasal wang
Kalau minat nak jadi pandai :berkawan dgn org yg suke pg library; pg book store ; seminar2 , kursus2
Kalau apa lagi ek..ada 5 smlm aku lupa dah..

So; betul jugak tu aku raser…huhu “keadaan sekeliling mempengaruhi perkembangan mental kiter” heheeh….jadi kalu nak menjelajah satu dunia so kena la wujudkan environment tu..hehe..

No comments: